assamualaikum

Sunday, July 13, 2008

Pameran Dan Jualan Tongkat Kayu




Hari ini saya berpeluang menyaksikan Pesta Buah-Buahan Dan Agri Makanan 2008 bertempat di Taman Rekreasi Kampong Parit. Banyak gerai-gerai pameran dan jual-jualan didirikan di kawasan taman tersebut. Saya telah dimaklumkan awal oleh bapa saudara saya, Tuan Haji Ishak bahawa beliau akan mengambil serta dalam pameran dan jualan ini. Di sini saya telah memasukkan gambar-gambar yang telah diambil sewaktu pameran tersebut dijalankan.

11 comments:

Cheguman said...

tahniah dan terima kasih krn menyediakan blog yg unik.

dmonster said...

Salam...
Boleh bgtau dinama sy boleh beli tongkat diatas..nmpknya sy terpaksa menggunakan tongkat... Tks

Siti said...

Assalamualaikum Tuan Haji.

Saya dari Singapura. Bolehtak Tuan Haji beri saya talian langusung tuan haji pada saya? Supaya saya dapat menghubungi tuan tentang kayu-kayu dan tongkat yang tententu yang saya ingin bertanya?

Wasalam.

kimdero13 said...
This comment has been removed by the author.
kimdero13 said...
This comment has been removed by the author.
kimdero13 said...
This comment has been removed by the author.
kimdero13 said...

saya punya tongkat kayu mali mali umur 300 tahun..saya mau jual..asli..kimdero13@gmail.com

Unknown said...

Boleh saya tanya dimana saya boleh beli tongkat ini?

Unknown said...

Assalam. Sy tgh mencari tongkat khutbah. Tlg whatsapp sy 0133090063 hazwan

Lemmy said...

kim dero ..brp nk jual tongkat mali. .ade gmbr ke....boleh watsup pd sy 016-6311625

Radziah Mahmud said...

Saya nak cari tongkat untuk guna sendiri.... emailkan kepada saya... saya tertarik dengan tongkat alam semula jadi tuan... radziahmahmud1974@gmail.com


Kepala Tongkat Kayu Teras Sakang Seribu Hitam

Kepala Tongkat Kayu Sakang Seribu Kuning Hitam

Kepala Tongkat Kayu Sakang Seribu Kuning Hitam

Koleksi Tongkat

Koleksi Tongkat

Tongkat Kayu Komando

Tongkat Kayu Komando

Kepala Tongkat Kayu Komando

Kepala Tongkat Kayu Komando

Tongkat Kayu Komando

Tongkat ini adalah yang terbaru saya miliki dalam koleksi saya. Kayu nya juga istimewa . Dengar khabar kayu ini sangat susah hendak mendapatinya. Sehari suntok didalam hutan pun belum tahu berjumpa. Ia di namakan Komando kerana corak bunganya hitam berbelang tompok kuning, lebih kurang seperti corak pakaian askar komando. Batang Tongkat ini diperbuat dengan Kayu Komando dan kepala tongkat dihiasi dengan sembilan jenis kayu.Kayu-kayunya ialah Kayu Madang Sisik, Kayu Tolong-Tolong, Kayu Simpur Laki, Kayu Sepatir Bukit, Kayu Kulimpapa Tanduk, Kayu Sambar Bisa, Kayu Merbau, Kayu Saumah-Saumah dan Kayu Balian.Panjang ukuran tongkat ini 88 cm.


Koleksi Tongkat

Tongkat Alam Semulajadi

Ada di kalangan peminat-peminat koleksi tongkat yang suka kepada tongkat berbentuk alam semulajadi. Disini saya pamerkan sedikit sebanyak gambar-gambar tongkat berbentuk alam semulajadi. Insyallah dimasa yang terdekat ini saya akan mempamerkan satu persatu gambar tongkat yang ada dalam koleksi ini, serta menghurai secara ringkas apa jenis tongkat dan kayunya sekali.

Tongkat Berbentuk Alam Semulajadi

Tongkat Berbentuk Alam Semulajadi

Tongkat Kayu Berbentuk Alam Semulajadi